ROSSIGNOL Mutix

Ikviens prasmīgs slēpotājs būs nonācis situācijā, kad gribētos, lai pie kājām būtu nevis īsās un šerpās slalomenes, bet garākās un prātīgākās giganta slēpes. Vai otrādi. Tagad iespējams vienu slēpju pāri transformēt abās versijās. Fotogrāfi līdzīgu problēmu atrisināja jau sen, radot zoom objektīvu ar maināmu fokusa attālumu. Rossignol savas zūmējamās slēpes marķē ar Mutix zīmi.    Dinamiskais rādiuss
Latvijas kalni solīdam gigantam ir par īsiem, un aktīvs slēpotājs biežāk izvēlas slaloma slēpi, kuras grieziena rādiuss ir 11 – 13 metri. Garajās Alpu trasēs tā var kļūt pārāk nogurdinoša. Cik dienas no vietas cakosi īsiem griezieniem, bet slaidākos, pieaugot ātrumam, slalomene kļūst nestabilāka. Tad nu jāpērk vēl viens -milzu slaloma slēpju pāris. Tagad vairs ne. Jo izdarīts šķietami neiespējamais – Rossignol kompānija radījusi slēpi, kurai var mainīt grieziena rādiusu! Rossignol un veikalu tīkla Fans eksperts Dzintars Melvers precizē:  “Ieviests jauns jēdziens – dinamiskais rādiuss, kurš Mutix slēpei ir maināms. Slēpes ģeometriskie izmēri, protams, paliek tādi paši. Mainās tikai tās elastība, ļaujot pagriezienu veikt ar dažādu rādiusu.”
Divas slēpes vienā
Rossignol radītās oriģinālās Mutix tehnoloģijas noslēpums kā viss ģeniālais ir šķietami vienkāršs. Klasiskā Race slēpe (118 – 70 – 102 mm) papildināta ar diviem dažāda garuma viegli nomaināmiem kompozītmateriālu ribu komplektiem. “Ar īsajām ribām tā ir klasiska slaloma slēpe ar 11 m grieziena rādiusu, asa un kustīga,” turpina Dzintars Melvers. “Garās ribas slēpes vidusdaļu padara stingrāku un ar to pašu 165 cm slēpi pagrieziena loka R jau ir 15 m. Slēpe kļūst stabilāka. Šāgada modelim ribas nospriegojumu var pārlikt uz vēl vienu pozīciju – R 17 m.”
Rossignol Radical R11 Mutix slēpes pārdod kopā ar īpašu ribu somiņu, kurā ir arī skrūvgrieznis. Katrs ribu pāris tiek fiksēts ar vienu skrūvi. Četrās minūtēs slaloma slēpes var pārtaisīt par gigantenēm vai otrādi. Turklāt šīs dubultās Mutix slēpes kopā ar visiem stiprinājumiem maksā tikai nedaudz dārgāk (Ls 649) par vienu Race klases slaloma vai giganta slēpju pāri. “Mutix slēpes jāizvēlas mazliet garākas,” iesaka Melvers. “Race slaloma slēpes parasti ņem aptuveni 20 cm īsākas par augumu, Mutix modelim šī starpība ieteicama 15 – 20 cm robežās.” Šī attiecība gan ir mazliet nosacīta, jo tiek piedāvātas triju garumu Radical R11 Mutix slēpes – 155, 165 un 175 cm.
Arī Zenith, arī dāmām
Rossignol aktīvo slēpotāju sēriju Zenith šogad papildinājis 11. modelis (līdz šim augstākais bija 9. numurs). Šī karvinga slēpe ne tikai kļuvusi par 2 mm platāka, bet arī apgādāta ar Mutix sistēmu. “Šīm slēpēm ribas stiprinās ar klipsi, un to mainīšanai nav vajadzīgs skrūvgrieznis,” skaidro Dzintars Melvers. “Arī pašu ribu konstrukcija ir mazliet citādāka. Tās vairāk maina slēpes cietību, ne tik daudz dinamisko rādiusu. Pavasara pusē no rīta kalns ir ledains kā krams, uzliec garās, cietās ribas, un slēpe kļūst stingrāka, labāk notur šādā trasē. Uz pēcpusdienas pusi sniegs atkūst, paliek mīksts, vajag, lai slēpju gali peld no tās putras ārā, maini ribas un padari slēpes mīkstākas. Piecu sekunžu darbs.” Rossignol Zenith Z11 Mutix komplekts maksā Ls 589. Ar līdzīgu Mutix sistēmu šogad apgādātas arī dāmu slēpes Attraxion XI (Ls 598). Tās ir vieglākas, mīkstākas, zābaka stiprinājuma montēšanas centrs pārbīdīts 2 cm uz priekšu. Tas ļauj griezienu izdarīt vieglāk, neprasot izcilu slaloma tehnikas prasmi un uzreiz nesodot ar kritienu par, slēpotāju valodā runājot, pārlieku sēdēšanu atpakaļ. Visi šie modeļi apgādāti ar TPI 2 sistēmas stiprinājumiem, kas ar klipsi 10 sekunžu laikā nomontējami no slēpes sliedes. Ideāli transportēšanai. Čeholā var ievietot vairāk slēpju, nekas nespiežas ārā, neko nevērīgi lidostas bagāžas krāvēji nevar nolauzt.
 Rossignol Mutix sistēmas piekritējiem gan vairāk par vienu slēpju pāri nevajag. Bet arī to ērtāk pārvadāt bez stiprinājumiem. Dainis CAUNE