CUBE testēšanas laboratorija – Vācija

Resurs:enduro-mtb.com   Rūpnīcas apmeklējums: Cube velosipēdu testēšanas laboratorija, Waldershofa, Vācija

Gadu gaitā kalnu velosipēdi (MTB) ir kļuvuši par reālu augsto tehnoloģiju produktu. Vieglāki, izturīgāki un “tikai labāk” ir devīze zīmoliem, kad tie izstrādā jaunus MTB modeļus. Bet, jo sarežģītāki un vieglāki šie velosipēdi kļūst, jo rodas lielāka nepieciešamība pēc precīzas un daudzpusīgas  testēšanas, kuru kvalitatīvi veikt kļūst aizvien grūtāk. Lai labāk saprastu velo testēšanas svarīgumu un sarežģītību, ielūkosimies vācu velo zīmola Cube testēšanas laboratorijas aizkulisēs.

Divi inženieri rūpīgi pārbauda velosipēdu rāmjus un detaļas.

Kad tiek atvērtas neuzkrītošas dubultās durvis Cube galvenās ēkas pirmajā stāvā,  Waldershofā, apmeklētājs piedzīvo nelielu šoku, jo skats atgādina slimnīcas  operāciju zāli,- vietu, kuru neviens labprātīgi neapmeklē. Bet, nav ko baidīties – šajā baltajā, sterilajā telpā strādā Cube velosipēdu testētāji Bernd Schenkl un Willi Lützeler un  nekādi cilvēki šeit netiek operēti.

Plānošana, testēšana, testa rezultātu saglabāšana un analīze – Bernd un Willi katram rāmja prototipam izstrādā individuālu testu ciklu.

Pērn testēšanas laboratorija pārcēlās uz jaunām telpām tieši blakus Cube četrpadsmit darbinieku lielajai, spēcīgu R&D (Research and Development – izpētes un attīstības, jeb jauno modeļu izstrādes nodaļa) komandai. Kolēģi no R&D departamenta gandrīz katru dienu apmeklē testēšanas laboratoriju, lai iepazītos ar jaunākajiem testu rezultātiem no vairāk kā 12 dažādiem testēšanas stendiem. Līdz ar to jauno modeļu izstrāde vienmēr notiek, izmantojot pašus jaunākos testēšanas rezultātus.

Abi Cube testēšanas laboratorijas inženieri kopā ar kolēģiem ir izveidojuši CTS (Cube testēšanas standartu). CTS ir konkrēti izstrādāta atsevišķu testu sērija katram atsevišķam MTB rāmja veidam – Downhill (velo nobraucienam), Hardtail (rāmis, kuram nav amortizators), Fully (rāmis ar amortizatoru) u.tml. CTS tiek ņemtas vērā katra augšminētā MTB veida (rāmja tipa) raksturīgās slodzes un biežākas problēmas. Līdz ar to CTS testi ir augstvērtīgi, precīzi un to slodze testējamajiem velosipēdiem (vai  to detaļām) krietni pārspēj šobrīd spēkā esošo DIN standartu (kas, starp citu, ir viena, kopēja visiem MTB rāmju tipiem).

Katrs rāmja prototips testēšanas ciklā tiek testēts 3 dažādos veidos. Statiskie testi nosaka rāmja vai detaļas stingrību (monobloku, galvas cauruli, uc), bet vēlāk pneimatiskās iekārtas palīdz noteikt ilgmūžību rāmjiem, atkārtojot stresa ciklu daudzus tūkstošus reižu pie dažādām slodzēm.

DIN prasības? Nieks! Rāmji tikai tad ir “norūdīti�, kad tie izgājuši CTS, kuras prasības daudzkārt pārsniedz DIN.

Šādā veidā iekārtas var darboties nepārtraukti vairāku dienu garumā un testēt velosipēdus (vai to detaļas) ilgtermiņa slodzēm, tādējādi simulējot visu velosipēda kalpošanas mūžu.

Frontālā trieciena tests ir gan iespaidīgs, gan ārkārtīgi svarīgs. Rāmji tiek pārbaudīti tik ilgi, kamēr tie salūzt. Šeit svarīgu lomu spēlē ne tikai trieciena kopējais spēks, bet arī tā virziens, reljefs un citi faktori, kas dažādās situācijās var būt izšķirīgi.

Kad jauns rāmja prototips veiksmīgi izturējis CTS testu sēriju Cube laboratorijā, sākas testēšanas 2 fāze – uz šī rāmja bāzes samontēti velosipēdi tiek nodoti Cube Action Team pro braucēju rīcībā, kuri šos velosipēdus izmēģina reālās MTB trasēs.

Tikai pēc tam, kad rāmja prototips ir veiksmīgi izturējis visu CTS testu sēriju un Cube Action Team braucēju reālus izmēģinājumus reālās trasēs, var sākties tā masveida ražošana. Un arī masveidā ražotiem rāmjiem laiku pa laikam tiek veikta atkārtota testēšana.

Ļoti svarīgi! Frontālā trieciena tests.

Kad sākusies rāmju masveida ražošana (Cube pati rāmjus neražo) un saražotie rāmji ienāk Cube noliktavā, katrs rāmis vispirms tiek pārbaudīts pēc svara un stiprības un tikai tad laists uz montēšanu. Šī 100% kontrole nosaka jaunus veloražošanas standartus, kā arī piedāvā patērētājiem papildus drošību.

100% kontrole nosaka jaunus velo ražošanas standartus, kā arī piedāvā patērētājiem papildus drošību.

Kopumā vizīte Waldershofā deva mums ieskatu par labi pārdomātu un sarežģītu velo  testēšanas procedūru. Kamēr mašīnas strādāja, mēs varējām redzēt produktu testēšanu līdz to pilnīgai salūšanai. Mēs jutāmies pārsteigti un gandarīti par to, cik daudz pūles Cube velta, lai uzlabotu mūsu drošību. Protams lietas joprojām var noiet greizi, jo īpaši augsto tehnoloģiju produktos, kam ir reizē jābūt gan viegliem, gan izturīgiem. Tomēr, jo augstāk “latiņa� tiek pacelta testēšanas laboratorijā, jo drošāk mēs varam baudīt savas ekstrēmos vaļaspriekus.

“Kubs�, kas…ripo

Līdzīgs raksts kad mēs Fans komanda 2013.gadā ciemojāmies pie Cube